دانستنی‌های قبل از ازدواج(7)

مرکز مشاوره آنلاین دکتر الهام مبلیان
1+

دانستنی‌های قبل از ازدواج (7)

🕒 زمان پیشنهادی مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

آیا تابه حال برایتان پیش آمده که بخواهید از همسرتان تشکر بکنید اما فراموش کرده‌اید؟ در این مورد بی توجهی سبب غفلت می‌شود. اگر نتوانید احساسات درونی‌تان را آشکار کنید، این احساسات خیلی زود کمرنگ می‌شوند و فرصت استحکام بخشیدن به رابطه از دست می‌رود. یکی از ساده ترین و موثرترین راه های استحکام بخشیدن به پیوند زناشویی، بر زبان آوردن احساس تشکر و قدردانی است. سپاسگزاری به هرشیوه‌ای ،حتی در موارد جزئی و ناچیز می‌تواند باعث عمیق‌تر شدن علاقه و توجه زوجین نسبت به یکدیگر شود.

لحظاتی را در خاطرتان بیاورید که قدردان زحمات همسرتان بوده‌اید ولی این تشکر را بر زبان نیاورده‌اید. شاید او غذای خوشمزه‌ای پخته یا به نگرانی ها و گرفتاری‌های کاری شما گوش سپرده است. شاید او را دیده‌اید که چگونه با صبر و تحمل به فرزندتان در انجام تکالیف مدرسه کمک می‌کند یا شاید به تلاش و توجه زیاد او در پرورش گیاهان پی برده‌اید.

با انجام کارهای ساده‌ای مانند همراهی و مشارکت در شستن ظرف‌ها، می‌توانید عشق خود را به او یادآور شوید. حتی یک روز هم نباید بدون قدردانی و تشکر سپری شود. هر نوع سپاسگزاری از زحمات همسر مانند هدیه‌ای است برای هریک از زوجین، زیرا احساس مثبتی که از این طریق ایجادمی‌شود، صدها برابر به سوی خودمان بازخواهدگشت.

 

دانستنی های قبل از ازدواج(7)

 

ازدواج هرگز نیاز به رابطه ی عاشقانه را کاهش نمی دهد!

از عالی‌ترین افق‌های ازدواج، گرایش به تلاش برای زندگی روزانه است که هدف عمیق‌تری از ارتباط را جایگزین می‌کند. کنترل مسائل مالی و مسئولیت‌های خانواده همیشه وجود دارد. باید بتوانید این مسائل را در جایگاه خودشان نگه دارید تا باعث نشود صدایی را که نیازها و خواسته‌های عمیق‌تر را منعکس می‌کند، نشنوید.

یکی از راه‌هایی که این دیدگاه را حفظ می‌کند و هم قلب و هم خانه‌مان را گرم نگه می‌دارد، این است که رابطه عاشقانه را زنده نگه دارید. ارتباط عاشقانه چیزی بیشتر از روشن کردن شمع و چیدن گل است. در واقع کیفیت توجه و احساسی است که ما در تایید عشق و قدردانی‌تان برای یکدیگر به ارمغان می آورید. محیط مطمئنی است که عمیق‌ترین خواسته های قلبی‌ را حمایت می‌کند و رشد می‌دهد.

رابطه عاشقانه چیست!

ارتباط عاشقانه نوعی احترام به فضای مقدس عشق  است. حالتی از حضور و توجه محبت آمیز به یکدیگر است و موجب ممانعت تاثیر کارهای روزانه بر خاموش شدن شعله‌ی عشق می‌شود.

همه‌ی ما در زندگی خانوادگی به راحتی نقش هم‌خانه، شریک کاری یا والدی را به خود می‌گیریم و عشقمان را به یکدیگر را فراموش می‌کنیم و و به آن اولویت پایینی می‌دهیم.

انگیزه‌ی ما برای عشق ورزی نیز به اندازه‌ی خود ارتباط عاشقانه مهم است. اگر طبق احساس وظیفه عمل کنید، ارتباط عاطفی به صورت یک الزام درمی‌آید و هر آنچه با احساس الزام صورت گیرد به جای ایجاد رضایت، به آزردگی و ناامیدی بیشتری منجر می‌شود. بذرهای ارتباط عاطفی می‌تواند در طول لحظاتی که  نسبت به همسرتان احساس عشق یا قدردانی می‌کنید، تقویت شود.

شما می‌توانید این احساسات را با همراهی و به روش شگفت آوری به محبوب خود و رابطه‌ی عاطفی‌تان منتقل کنید. عده‌ای تصور می‌کنند که برنامه ریزی برای زمان ارتباط، هیجان انگیز بودن آن را از بین می‌برد. بیرون رفتن و باهم بودن می‌تواند روشی عالی برای بیداری مجدد رابطه‌ی عاطفی باشد و به طور حتم به تغییر برنامه نیاز ندارد. نور، گل، شمع و  هدیه‌های غیرمنتظره می‌تواند در خلق تجربه هایی جادویی و شوق آور کمک کند.

روش‌های متنوعی وجود دارد تا ارتباط عاشقانه‌تر و شوق و لذت بیشتری را تجربه کنید. همراه شدن با یکدیگر بخشی از تفریح است. اگر در ابتدا انجام آن برایتان مشکل است سعی کنید بر انجام آن مداومت کنید. با گذشت زمان احساس بهتر و طبیعی‌تری پیدامی‌کنید. در نهایت متوجه می‌شوید که با آوردن رابطه‌ای عاشقانه‌تر به زندگی مشترک، چه تجارب لذت‌بخشی‌تری خواهید داشت.

 

منبع: 101 نکته که ای کاش قبل از ازدواج می‌دانستم

                                                 ترجمه شمس الدین حسینی و الهام آرام‌نیا انتشارات نسل نواندیش

مرکز مشاوره ی آنلاین دکتر الهام مبلیان

مطالب مرتبط:

دانستنی های قبل از ازدواج(6)

دانستنی های قبل از ازدواج(5)

دانستنی های قبل از ازدواج(4)

دانستنی‌های قبل از ازدواج(3)

دانستنی های قبل از ازدواج(2)

دانستنی های قبل از ازدواج(1)

موضوعات مهم گفت و گوی پیش از ازدواج _ بخش اول

موضوعات مهم گفت و گوی پیش از ازدواج – بخش دوم

موضوعات مهم گفت و گوی پیش از ازدواج – بخش سوم

قبل از ازدواج آشنا شویم!

حقوق و تکالیف مشترک زوجین

ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند

غنی سازی ارتباطات زوجین Relationship Enhancement

کل کل های زن و شوهری 

با ازدواج چه بر سر عشق می آید؟

سوالات جلسه خواستگاری 

هنر رابطه همسران

تفاوت رابطه دوستی با زناشویی از دیدگاه گلاسر

تفاوت دنیای مطلوب همسران با دنیای واقعی

ازدواج بدون شکست

مطالب دیگری از این گردآورنده: 

رقیبان زندگی مشترک!

چالش‌های زندگی مشترک

از احترام تا انتقاد

اقتصاد در دوران عقد

موضوعات دوران عقد

عقد و کارکردهای آن

نامزدی در قانون

دوران نامزدی و اهمیت آن(1)

تفاهم در زندگی مشترک

روابطی که نباید به ازدواج ختم شود!

تناسب فردی در انتخاب همسر

دلایل درست و نادرست ازدواج

افراد نامناسب برای ازدواج

عشق زنده به گور شده

انتخاب عشقی و تکمیل کار ناتمام کودکی 

قصه عشقتان چیست؟

انواع عشق کدامند؟

چرا عاشق او شدم؟

اشتباهات مخرب در فرآیند آشنایی

 

مرکز مشاوره آنلاین دکتر الهام مبلیان

کانال تلگرام دکتر الهام مبلیان

اینستاگرام دکتر الهام مبلیان

رادیو باهم

 

گردآورنده: معصومه شریفیان

89

زمینه های مورد علاقه: مشاوره تحصیلی (کنکور انسانی)، مشاوره پیش از ازدواج. خوشحال میشم نظراتتون رو در خصوص مطالب اعلام کنید. :)

دیدگاهتان را بنویسید

error: هشدار: محتوا محافظت می شود !!