بی میلی کودکان در انجام تکالیف ( قسمت اول )

بی میلی در انجام تکالیف
6+

بی میلی کودکان در انجام تکالیف

بی میلی

زمان پیشنهادی برای مطالعه : 5 دقیقه

تمرین و انجام تکالیف مدرسه و یا کلاس های آموزشی باعث یادگیری بهتر و پرورش مهارت های کودکان می شود ولی اکثر والدین در خصوص این موضوع درگیری های زیادی با کودکان خود دارند. کودکان بی میل نسبت به انجام تکالیف ، اکثر اوقات تکالیف خود را تا آخرین وقت به تعویق می اندازند و با بهانه های مختلف سعی می کنند از انجام آن خودداری کنند.

مسئله دیگری که بسیار از والدین شنیده ام این است که : کودک من خودش اصرار داست که به کلاس موسیقی برود اما به زودی علاقه اش را از دست داد و در انجام تمرین هایش سهل انگاری می کرد.

دلیل این بی میلی ها اکثرا به خاطر لذت بخش نبودن تمرین و یادگیری برای کودکان و کمبود انگیزه است. برای برطرف کردن این مسئله چند راهکار ساده اما مهم و کاربردی کمک می کند تا شما والدین عزیز بدون تنش و درگیری با کودک او را به انجام دادن تکالیف ترغیب و تشویق کنید.

اقدامات پیشگیرانه برای والدینی که می خواهند فرزندان خود را در کلاس های آموزشی ثبت نام کنند:

1. والدینی که می خواهند فرزندان خود را در کلاس های آموزشی ثبت نام کنند در مرحله اول باید بررسی کنند که آیا این مهارت در حال حاضر متناسب با سن ، میزان رشد و علاقه کودک هست یا خیر؟ کلاس های ورزشی ، هنری ، خلاقیت و … باید متناسب با سن ، رشد و میزان علاقه کودک باشد.

بی میلی کودکان

2. برای کودک انتخاب نکنید.

شما فقط باید در این مسیر پیشنهاداتی که با توجه به شرایطتان امکان پذیر است برای کودک فراهم کنید تا خودش ازبین چند پیشنهاد یکی را انتخاب کند. انتخاب های شما برای کودک ضمن اینکه مانعی برای استقلال و یادگیری مهارت حل مسئله و تصمیم گیری در اوست باعث می شود کودک به کلاش هایی شرکت کند که هیچ لذتی از آن نمی برد.

3. قبل از اینکه پیشنهاد و قولی به فرزند خود بدهید پرس و جو کنید.

اگر کودک نسبت به فراگیری مهارتی علاقه نشان می دهد لازم است ابتدا با یک متخصص مشورت کنید تا متوجه شوید که آیا زمان مناسبی برای شروع یادگیری آن مهارت در کودک است یا خیر ؟

4. سعی کنید سنجیده عمل کنید.

در آغاز یادگیری هزینه زیادی بابت خریدن وسایل مورد نیاز آن مهارت نکنید چون ممکن است روحیات کودک شما به گونه ای باشد که پس از مدتی این علاقه در او کمرنگ شود.

5. کودک را مجبور نکنید که به کار ادامه دهد.

حتی کودکی که کاملا مصمم است اسکیت باز شود ، ممکن است بعد از گذشت یکسال آموزش به این نتیجه برسد که می خواهد فوتبالیست شود.

6. در مورد سوابق مربی تحقیق کنید.

اگر مربی کار آموز های زیادی دارد دلیل نمی شود که شما بدون تحقیق کودک خود را به کلاس بفرستید. در مورد سوابق مربی تحقیق کنید و از والدینی که قبلا کودکان خود را ثبت نام کرده اند پرس و جو کنید. 

قبل از ثبت نام در کلاس ، ملاقاتی ترتیب دهید تا بررسی کنید مربی با کودک شما چگونه رفتار می کند. رفتار و ارتباط مربی در ایجاد انگیزه و بی میلی در کودکان بسیار موثر است.

ادامه دارد…

منبع :

کتاب چگونه با کودکم رفتار کنم ؟ نوشته دکتر استفن گاربر ترجمه شاهین خزعلی

مطالب مرتبط :

سبک های فرزند پروری

نحوه برخورد درست با کودکان

اصول فرزند پروری موفق

تنبیه کردن کودکان

کودک من نافرمانی می کند.

مسئولیت پذیری کودکان

هوش های گاردنر

با ما همراه باشید :

آدرس کانال تلگرام دکتر الهام مبلیان

آدرس اینستاگرام دکتر الهام مبلیان

آدرس اینستاگرام رادیو باهم

آدرس اینستاگرام مریم زمانی

 

مریم زمانی کارشناس مشاوره

مرکز مشاوره آنلاین دکتر الهام مبلیان

 

139

فعالیت در حوزه کودک و نوجوان ، بازی درمانگر

دیدگاهتان را بنویسید

error: هشدار: محتوا محافظت می شود !!