زبان بدن _ ژست های مربوط به اشیاء

زبان بدن _ ژست های مربوط به اشیاء
10+

زبان بدن _ ژست های مربوط به اشیاء

ژست های زبان غیر کلامی

زمان پیشنهادی مطالعه ی مقاله : 6 دقیقه
در این مقاله از ترفند های خواندن زبان بدن، به ژست های مربوط به استعمال دخانیات و ژست های عینک خواهیم پرداخت.

استعمال دخانیات، نشان دهنده ی آشفتگی و کشمکش درونی است. این کار، عملی محسوب می شود که فرد، برای رهائی از تنش های موجود در زندگی، انجام می دهد. ژست های افراد، در زمان استعمال دخانیات،  می تواند نقش مهمی در ارزیابی تفکر آن ها ایفا کند.

1) افرادی که پیپ می کشند :

افرادی که پیپ می کشند، تشریفات خاصی مانند تمیز کردن پیپ، ضربه زدن بر روی آن، پر کردن آن و… انجام می دهند که این کار، روشی بسیار مفید برای تسلی دادن تنش در این گونه افراد است و این کار، به صورت اجباری در می آید که وسواس فکری فرد را برای مدتی کاهش می دهد. این افراد، برای جلوگیری از تصمیم گیری سریع و خریدن زمان بیشتر، دست به انجام چنین کاری می زنند.

زبان بدن _ پیپ کشیدن

2) افرادی که سیگار می کشند :

سیگار کشیدن نیز مانند پیپ کشیدن، برای کاهش تنش درونی می باشد و فرد، زمانی را برای طفره رفتن فراهم می کند. معمولاً افراد سیگاری، سریع تر از افرادی که پیپ می کشند، تصمیم گیری می کنند. تشریفات سیگار کشیدن، شامل ضربه زدن به آن، پیچ و تاب دادن، تلنگر زدن و … است که هرچه این حرکات، بیشتر باشد تنش روانی فرد نیز بیشتر است.

جهت دود سیگار، نشان دهنده ی فکر و احساس فرد، نسبت به شرایط موجود است. اگر جهت دود، رو به بالا باشد، شخص دارای افکار مثبت و احساس اطمینان و برتری جوئی می باشد.

زبان بدن _ ژست سیگار کشیدن

برعکس، فردی که دارای فکری منفی و و احساس بد گمانی و پنهان کاری است، اغلب، دود سیگارش را به سمت پائین می دهد. اگر این دود، از گوشه ی لب، خارج شود، نشان دهنده ی حالت شدید تر این احساسات و افکار است. سرعت انتقال دود نیز نشان دهنده ی شدت این افکار و احساسات است. اگر دود، به سرعت خارج شود، این افکار و احساسات، شدید تر است.

زبان بدن _ ژست سیگار کشیدن

خارج کردن دود از طریق بینی، نشان دهنده ی اطمینان بالا و خود برتر بینی فرد است. در این مورد، موقعیت فیزیکی بینی است که باعث می شود دود به سمت پائین هدایت شود. افراد برای جبران این اتفاق، معمولاً وقتی دود را از بینی خارج می کنند، سر را به عقب برده تا دود، بالا تر بیاید. اگر فرد، علاوه بر خارج کردن دود، سرش را نیز پائین نگه دارد، نشان دهنده ی عصبانیت اوست.

3) افرادی که سیگار برگ می کشند :

همیشه افرادی که سیگار برگ استفاده می کنند، به طور غیر کلامی به طرف مقابل، برتری خود را نشان می دهند و این مسئله، به علت اندازه ی بزرگ و قیمت گران تر آن است. به همین علت، رهبر گروه های گانگستری و افراد دارای جایگاه اجتماعی بالا و… از سیگار برگ استفاده می کنند. اغلب افرادی که سیگار برگ مصرف می کنند، دود آن را در جهت بالا هدایت می کنند.

زبان غیر کلامی _ استعمال دخانیات

4) ژست های عینک :

یکی از عمومی ترین ژست های عینک، قرار دادن دسته ی آن در دهان می باشد. دسموند موریس، معتقد است قرار دادن اشیاء، روی لب یا داخل دهان، تلاشی برای ایجاد امنیتی است که در زمان کودکی، از خوردن شیر از سینه ی مادر برای ما ایجاد می شد. به طور خلاصه، قرار دادن دسته ی عینک در دهان، برای ایجاد اطمینان خاطر است. این کار نیز مانند پیپ کشیدن، برای طفره رفتن و جلوگیری از تصمیم گیری سریع می باشد.

زبان غیر کلامی _ عینک

نگاه کردن از بالای عینک، شخصیتی منتقد یا قضاوت کننده، مثل مدیر مدرسه یا قاضی و… را نشان می دهد. پس هنگام صحبت کردن با دیگران، از بالای عینک به آن ها نگاه نکنید تا آرامش بیشتری در فرد ایجاد شود.

زبان بدن _ ژست های عینک

داستان زبان بدن، همچنان ادامه دارد…
منبع مورد مطالعه : کتاب زبان بدن از آلن پیز
کتالب زبان بدن اثر آلن پیز
مطالب مرتبط :
1)  ترفند های خواندن زبان بدن :
_ قسمت اول
_ قسمت دوم
_ قسمت سوم
_ قسمت چهارم
_ قسمت پنجم
2) زبان بدن _ جنبه های کاربردی استفاده از حریم ها :
_ قسمت اول
_ قسمت دوم
3) زبان بدن _  قدرت کف دست :
_ قسمت اول
_ قسمت دوم
4) زبان بدن  حالت های مختلف کف دست
5) زبان بدن _ژست های دست :
_ قسمت اول
_ قسمت دوم
6) زبان بدن _ ژست های دست و صورت : 
_ قسمت اول
_ قسمت دوم
_ قسمت سوم
7) تصاویر واقعی زبان بدن
با تشکر از همراهان سایت دکتر مبلیان. همراه ما باشید…
آدرس کانال تلگرام خانم دکتر الهام مبلیان
آدرس اینستاگرام خانم دکتر الهام مبلیان
آدرس اینستاگرام رادیو باهم
آدرس وبلاگ پایگاه سلامت روان
گرد آورنده : فرزین فقیه
دانشجوی روان شناسی _ کارشناسی

 

مرکز مشاوره آنلاین دکتر الهام مبلیان

98

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

error: هشدار: محتوا محافظت می شود !!