زبان بدن _ ژست های دست _ قسمت دوم

زبان بدن _ ژست دست ها
5+

زبان بدن _ ژست های دست _ قسمت دوم

زبان بدن _ ژست های دست

زمان پیشنهادی مطالعه ی مقاله : 6 دقیقه

در این قسمت از ترفند های خواندن زبان بدن، به بررسی ادامه ی ژست های دست، خواهیم پرداخت.

4) قلاب کردن دست ها، بازو ها و مچ ها: که دارای سه شکل  می باشد :

الف) گرفتن مچ دست در پشت کمر: این حالت، نشان دهنده ی اطمینان و برتری جوئی در فرد می باشد. این کار استرس را کم می کند و احساس اقتدار، اطمینان و آرامش به او می دهد. خاندان های سلطنتی، زیاد از این حرکت استفاده می کنند. پلیس هایی که باتوم ( یا سلاح سرد ) دارند و در حال گشت زنی هستند، بسیار از این ژست استفاده می کنند زیرا سلاح آن ها به اندازه ی کافی به آن ها احساس اقتدار نمی دهد. پیشنهاد می شود در زمانی که استرسی دارید، مثلاً در خانواده بحث شدیدی اتفاق افتاده یا در بیمارستان، منتظر بیرون آمدن یکی از اعضای خانواده ی خود هستید، این ژست را بگیرید. این حرکت می تواند از استرس شما بکاهد و باعث می شود احساس اطمینان، آرامش و حتی اقتدار، داشته باشید.

ب) گرفتن ساعد دست در پشت کمر: این حرکت، نشان دهنده ی اضطراب و ناکامی می باشد. فرد، به علت تلاش برای خویشتن داری، این کار را انجام می دهد.

ج) گرفتن بازو یا آرنج در پشت کمر: فرد، این ژست را برای کنترل کردن احساسات از جمله احساس خشم و عصبانیت انجام می دهد. این حرکت، می تواند به معنای جمله ی احساس خودت را کنترل کن باشد. هرگاه برای خرید، وارد مغازه ای می شوید و فروشنده را منتظر می گذارید تا به او خبر دهید آیا چیزی از او می خرید یا نه، ممکن است فروشنده این ژست را بگیرد.

نکته : هرچه فرد، حالت نا آرام تری داشته باشد، قسمت های بالاتر دست خود را می گیرد.

زبان بدن _ ژست های دست

5) حالت های مختلف شست : دارای چندین معنی متفاوت می باشد. به همین دلیل، به عنوان یک حرکت ثانویه و بخش حمایتی ژست های دیگر، برای تفسیر در نظر گرفته می شود و معانی آن عبارت اند از :

الف) افراد می توانند از شست ها برای نشان دادن سلطه گری، برتری جوئی و یا حتی تجاوز به حریم دیگران، استفاده کنند. در این حالت، فرد دست هایش را درون جیبش می گذارد به طوری که شست ها، بیرون از جیب ها هستند. مثلاً یک مدیر، در برابر زیر دستان خود، شست هایش را به گونه ای در معرض نمایش می گذارد که دستانش درون جیبش و شست هایش، از جیب، بیرون باشد. یا کسی که لباس جدید و یا زیبا می خرد، نسبت به کسی که لباسش کهنه تر است، بیشتر از این ژست استفاده می کند. اگر فردی این ژست را انجام بدهد به طوری که دستانش در جیب پشت شلوارش قرار داده شود و شست، بیرون باشد، این فرد می خواهد سلطه گری خود را پنهان کند. اگر فرد، به غیر از استفاده از این ژست، به شیئ که در جلوی پایش قرار دارد نیز ضربه بزند، یعنی میخواهد با سلطه گری تمام، تأثیر زیادی بر طرف مقابل بگذارد.

زبان بدن _ ژست های دست

ب) این ژست اگر با ژست دست به سینه بودن، همراه شود نشان می دهد که فرد، علاوه بر داشتن حس سلطه گری و برتری جوئی، دارای حالت تدافعی نیز می باشد ( دست به سینه بودن نشان دهنده ی حالت تدافعی می باشد. در ادامه به این ژست خواهیم پرداخت. ). چنین شخصی، منظور خود را با شست هایش می رساند و می خواهد حرف، حرف او باشد.

زبان بدن _ ژست های دست

ج) انگشت شست می تواند علامت تمسخر و بی احترامی نیز باشد. این حالت، زمانی اتفاق می افتد که فرد، با انگشت شست، به شخص دیگری اشاره کند. مثلاً زنی با شست به همسرش اشاره می کند و می گوید مردها، تمامشان دروغگو هستند. در این حالت، از شست به عنوان اشاره گری برای تمسخر دیگران استفاده می شود.

زبان بدن _ ژست های دست

ادامه دارد…

منبع مورد مطالعه : کتاب زبان بدن از آلن پیز

مطالب مرتبط :

1)  ترفند های خواندن زبان بدن که شامل پنج قسمت می باشد :

_ قسمت اول

_ قسمت دوم

_ قسمت سوم

_ قسمت چهارم

_ قسمت پنجم

2) زبان بدن _ جنبه های کاربردی استفاده از حریم ها که شامل دو قسمت می باشد :

_ قسمت اول

_ قسمت دوم

3) زبان بدن _  قدرت کف دست که شامل دو قسمت می باشد :

_ قسمت اول

_ قسمت دوم

4) زبان بدن  حالت های مختلف کف دست

5) زبان بدن _ژست های دست _ قسمت اول

با تشکر از همراهان سایت دکتر مبلیان. همراه ما باشید…

آدرس کانال تلگرام خانم دکتر الهام مبلیان

آدرس اینستاگرام خانم دکتر الهام مبلیان

آدرس اینستاگرام رادیو باهم

آدرس وبلاگ پایگاه سلامت روان

مرکز مشاوره ی آنلاین دکتر الهام مبلیان

154

دیدگاهتان را بنویسید

error: هشدار: محتوا محافظت می شود !!