زبان بدن _ ژست های دست _ قسمت اول

زبان بدن _ ژست های دست
10+

زبان بدن _ ژست های دست _ قسمت اول

زبان بدن _ ژست های دست

زمان پیشنهادی مطالعه ی مقاله : 5 دقیقه

در این قسمت از ترفند های خواندن زبان بدن، به بررسی ژست های دست خواهیم پرداخت.

1) مالیدن کف دست ها به یک دیگر : افرادی که این کار را می کنند به طور غیر کلامی، منتظر وقوع یک اتفاق خوب و مثبت، یا به نفع خودشان و یا به نفع دیگران می باشند. مثلاً قمار بازی که تاس را بین دو کف دست می گذارد و کف دست ها را به هم می مالد، انتظار دارد تاسش خوب بیاید یا کودکی که این ژست را می گیرد و در همان لحظه از غذای مورد علاقه اش که مادرش دارد می پزد صحبت می کند.

زبان بدن _ ژست های دست

اگر کف دست ها، به سرعت به هم مالیده شود، یعنی  فرد، انتظار وقوع یک اتفاق مثبت، به نفع طرف مقابل را دارد. ولی اگر کف دست ها، به آرامی به هم مالیده شود، آن اتفاق خوبی که منتظر وقوعش می باشد، به نفع خودش است. فرض کنید برای خرید ماشین به یک نمایشگاه ماشین، می روید و ویژگی های ماشین مورد نظرتان را به فروشنده می گوئید. اگر او کف دست ها را به سرعت به هم بمالد و مثلاً بگوید مورد خوبی برایتان پیدا کردم، حرف او حقیقت دارد و به نفع شما کار کرده است.  ولی اگر کف دست هایش را به آرامی به هم بمالد و مثلاً بگوید یک مورد خوب، برایتان به ذهنم رسید، در صداقت حرف های او شک کنید زیرا به نفع خودش کار کرده است.

 2) قفل شدن دست ها در یکدیگر : اگر دست ها در برابر صورت یا قسمت های پائین تر از آن، در هم قفل شود، فرد دچار اضطراب و ناکامی شده است و با این کار سعی می کند شرایط منفی، ترس و اضطراب خود را پنهان کند. بین ارتفاعی که فرد، دست را در آن نگه می دارد و شدت حالت منفی، همبستگی مثبت وجود دارد. یعنی هرچه ناکامی و اضطراب بیشتر باشد، ارتفاع دست ها بیشتر می شود. یکی دیگر از حالت های این ژست، حالتی است که فرد، ایستاده و دست ها را در هم قفل می کند که در این صورت، شدّت ناکامی و حالت منفی، کمتر است.

             زبان بدن _ ژست های دست

3) دست های برجی شکل : به طور کلّی، این حرکت، برای نشان دادن اعتماد به نفس بالای فرد است و عالم نما بودن او را نشان می دهد. در حقیقت افرادی که دارای حس اطمینان و برتری جوئی هستند و از زبان بدن، کمتر استفاده می کنند از این ژست استفاده می کنند. این ژست، هنگامی استفاده می شود که شخص، بخواهد دستور یا پندی را به کسی ( مثل زیر دست) بدهد. این حرکت می تواند به تنهایی تفسیر شود و به دو صورت انجام می شود:

الف) برجی شکل رو به بالا : فرد معمولا زمانی از این حرکت استفاده می کند که در حال گفتن عقاید، نظرات و حرف های خود باشد. شاید متوجه شده باشید رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ و رئیس جمهور روسیه، پوتین از این حرکت بسیار استفاده می کنند.

ب) برجی شکل رو به پایین : فرد هنگامی از این ژست استفاده می کند که در حال گوش دادن به سخنان طرف مقابل باشد. معمولا زنان از این حرکت، بیشتر استفاده می کنند زیرا زنان نسبت به مردان، شنونده های بهتری هستند.

زبان بدن _ ژست های دستزبان بدن _ ژست های دست

ادامه دارد…

منبع مورد مطالعه : کتاب زبان بدن از آلن پیز

 

مطالب مرتبط : 

1)  ترفند های خواندن زبان بدن که شامل پنج قسمت می باشد :

_ قسمت اول

_ قسمت دوم

_ قسمت سوم

_ قسمت چهارم

_ قسمت پنجم

2) زبان بدن _ جنبه های کاربردی استفاده از حریم ها که شامل دو قسمت می باشد :

_ قسمت اول

_ قسمت دوم

3) زبان بدن _  قدرت کف دست که شامل دو قسمت می باشد :

_ قسمت اول

_ قسمت دوم

4) زبان بدن _ حالت های مختلف کف دست

 

با تشکر از همراهان سایت دکتر مبلیان. همراه ما باشید…

آدرس کانال تلگرام خانم دکتر الهام مبلیان

آدرس اینستاگرام خانم دکتر الهام مبلیان

آدرس اینستاگرام رادیو باهم

آدرس وبلاگ پایگاه سلامت روان

مرکز مشاوره ی آنلاین دکتر الهام مبلیان

 

 

 

126

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

error: هشدار: محتوا محافظت می شود !!