زبان بدن _ حالت های مختلف کف دست

زبان بدن _ حالت های مختلف کف دست
9+

زبان بدن _ حالت های مختلف کف دست

زبان بدن _ انواع دست دادن

زمان پیشنهادی مطالعه ی مقاله : 6 دقیقه
کف دست باز رو به بالا :

یکی از بهترین و ارزشمند ترین روش ها، برای این که کشف کنید کسی با شما  صریح و صادق است یا نه، توجه کردن به کف دست های او هنگام صحبت کردن است. به طور کلی این حرکت، درستی، صداقت، وفاداری و رک بودن را می رساند. به طوری که بیشتر سوگند ها با گذاشتن کف دست بر روی قلب ادا می شود. زمانی که شخص در دادگاه می خواهد شهادت بدهد، در حالی که کتاب مقدس را در دست چپ دارد، کف دست راست را بالا نگه می دارد تا تمامی اعضای دادگاه متوجه صداقت او شوند.زبان بدن _ انواع دست دادن

وقتی بچه ای دروغ می گوید، معمولا دست هایش را پشتش پنهان می کند یا دست هایش را روی دهانش می گذارد. به طوری که کف دست هایش مشخص نیست. این حرکت، در نوجوانان، پیشرفته تر می شود. به طوری که یک نوجوان، هنگامی که می خواهد دروغ بگوید، دستش را پشت سرش می برد یا با لاله ی گوشش بازی می کند یا سبیل هایش را لمس می کند و… . پیشرفته ترین شکل آن، در بزرگسالی می باشد. مثلا مردی که می خواهد موضوعی را از همسرش مخفی کند، دست هایش را داخل جیب هایش می گذارد و شروع به توضیح دادن می کند یا به سرعت، دماغش را لمس می کند و… . ( در قسمت های بعدی، بیشتر به ژست های دروغ گفتن خواهیم پرداخت. )

زبان بدن _ حالت های مختلف کف دست

ژست کف دست باز رو به بالا، در روابط زوجین و قرار ملاقات های دو نفره، برای ایجاد اعتماد سازی بیشتر، می تواند موثر باشد. در هنگام صحبت کردن، به خصوص هنگامی که بحثی به وجود آمده است، گرفتن این ژست می تواند به شما کمک کند. هر چند اگر مقصر شما باشید و یا اتفاقی خلاف ژستی که می گیرید افتاده باشد، ژست های دیگر زبان بدنتان به صورت ناخودآگاه، عدم صداقت شما را فاش می کند. مثل بالا رفتن یکی از ابرو ها، عرق کردن و… .

ادامه  دارد…
منابع مورد مطالعه : کتاب زبان بدن از آلن پیز
مطالب مرتبط : 
ترفند های خواندن زبان بدن که شامل پنج قسمت می باشد :
قسمت اول
قسمت دوم
 قسمت سوم
قسمت چهارم
قسمت پنجم
زبان بدن _ جنبه های کاربردی استفاده از حریم ها که شامل 2 قسمت می باشد :
قسمت اول
قسمت دوم
با تشکر از همراهان سایت دکتر الهام مبلیان. همراه ما باشید…
آدرس کانال تلگرام خانم دکتر الهام مبلیان
آدرس اینستاگرام خانم دکتر الهام مبلیان
آدرس رادیو باهم
آدرس وبلاگ پایگاه سلامت روان
گرد آورنده : فرزین فقیه
دانشجوی روانشناسی _ کارشناسی

مرکز مشاوره آنلاین دکتر الهام مبلیان

138

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

error: هشدار: محتوا محافظت می شود !!