ترفند های خواندن زبان بدن _ قسمت پنجم

ترفند های خواندن زبان بدن _ قسمت پنجم
4+

ترفند های خواندن زبان بدن _ قسمت پنجم

ترفند های خواندن زبان بدن _ قسمت پنجم

زمان پیشنهادی مطالعه ی مقاله : 6 دقیقه
در این قسمت از ترفند های خواندن زبان بدن، موارد زیر، بررسی می شود :
1) تعریف حریم
2) اندازه و محدوده ی حریم ها

منظور از حریم، منطقه یا فضائی است که یک شخص، ادعا می کند برای خود اوست و گوئی بخشی از اموال و بدن اوست. اندازه ی این حریم، بستگی به تراکم جمعیتی دارد که فرد در آن رشد کرده است. همچنین فاصله ی این حریم ها به لحاظ فرهنگی نیز تعیین می گردد. مثلا در چین که تعداد جمعیت، زیاد است اندازه ی این حریم ها کمتر می شود. در روستاها به علت جمعیت کم، این حریم ها اندازه بیشتری دارند. فاصله ای که در یک فرهنگ، به عنوان یک فاصله برای معاشرت اجتماعی، مناسب دانسته می شود، ممکن است همان فاصله در یک فرهنگ دیگر، یک حرکت جنسی تلقی شود.

ترفند های خواندن زبان بدن _ قسمت پنجم

 

محدوده ی حریم ها به 4 قسمت مجزا تقسیم می گردد.

الف) حریم نیمه خصوصی ( بین 15 تا 45 سانتی متر ) : مهم ترین محدوده ی حریم است. منطقه ای است که شخص، به گونه ای از آن محافظت می کند که گوئی دارایی اوست. فقط افرادی اجازه ی ورود به آن را دارند که به لحاظ حسی، با آن فرد، صمیمی باشند. مانند همسر یا دوست صمیمی. در این حریم، یک حریم فرعی وجود دارد که تا فاصله ی 50 سانتی متری از بدن می باشد و فقط و فقط در زمان تماس فیزیکی، ورود به آن امکان پذیر است. این حریم فرعی، حریم خصوصی نام دارد.

ب) حریم شخصی ( بین 46 تا 122 سانتی متر ) : این حریم فاصله ای است که ما در میهمانی ها، فعالیت های اجتماعی و جمع های دوستانه از دیگران می ایستیم.

 

ج) حریم اجتماعی ( بین 122 تا 360 سانتی متر) : این حریم، فاصله ای است که ما در برخورد با کارمندان جدید محل کار و یا هر فرد دیگری که به خوبی نمی شناسیم، قرار می گیریم.

 

د) حریم عمومی ( بیشتر از 360 سانتی متر) : هر زمان که ما با گروهی از افراد ناشناس و غریبه برخورد می کنیم این حریم، راحت ترین فاصله ای است که آن را انتخاب می کنیم.

ادامه دارد…
 منبع مورد مطالعه : کتاب زبان بدن از آلن پیز
مطالب مرتبط : 
ترفند های خواندن زبان بدن _ قسمت اول
ترفند های خواندن زبان بدن _ قسمت دوم
ترفند های خواندن زبان بدن _ قسمت سوم
ترفند های خواندن زبان بدن _ قسمت چهارم
آدرس کانال تلگرام خانم دکتر الهام مبلیان
آدرس اینستاگرام خانم دکتر الهام مبلیان
رادیو باهم
آدرس وبلاگ پایگاه سلامت روان
گرد آورنده : فرزین فقیه
دانشجوی روان شناسی _ کارشناسی

 

مرکز مشاوره آنلاین دکتر الهام مبلیان

121

دیدگاهتان را بنویسید

error: هشدار: محتوا محافظت می شود !!