بازی آرامش بخش

بازی ارامش بخش
8+

بازی آرامش بخش :

بازی

زمان پیشنهادی برای مطالعه : 4 دقیقه

اهداف بازی :

1.آموزش حل مسئله 

2.دقت در گوش دادن

3.کمک خواستن از دیگران در حل مشکلات و مشورت کردن

4.ابراز محبت و همدلی

5.آموزش انعطاف پذیری

6.همکاری و جلب اعتماد 

7.آموزش گفتگو کردن

روش بازی :

برای انجام دادن این بازی نیاز به کارت هایی داریم که در آن مشکلات مختلف نوشته شده باشد. هر بازیکن سه عدد کاغذ در اختیار دارد که می تواند سه مشکل از خود را در آنها یادداشت کند. مشکلات بازیکن ها می تواند ساده و کوچک و یا با اهمیت و دشوار باشد. پس از آنکه همه بازیکن ها مشکلات خود را یادداشت کردن ترتیب کارت ها بهم می خورد و پس از اینکه کارت ها با هم ترکیب شدند آنها را به ترتیبی که هست شماره گذاری می کنیم و کنار هم قرار می دهیم.

تعداد بازیکن ها نصف می شوند و به دو گروه مساوی تقسیم می شوند. گروه مشکل و گروه آرامش بخش

بازیکن های گروه مشکل یک کارت مشکل از میان کارت ها انتخاب می کنند. آنها می توانند کارت های مشکل دیگران را انتخاب کنند. اما این مشکل باید مشکل واقعی آنها باشد. حالا نوبت گروه آرامش بخش است که دست به کار شوند و به گروه مشکل کمک کنند. 

هر آرامش بخش ، به سراغ فردی از گروه مشکل می رود و مشکل او را جویا می شود و از او سوال می کند. صاحب مشکل درباره ی مشکلش صحبت می کند و از او درخواست کمک می کند. فرد آرامش بخش تلاش می کند مشکل او را حل کند و راه حلی که به نظرش خوب است را به او پیشنهاد می کند و سعی می کند به او محبت کند و اگر حتی راه حلی به نظرش نمی رسد می تواند از طریق صحبت کردن با او در حد چند ثانیه ، به او آرامش بدهد.

پس از این کار آرامش بخش به سراغ فرد دیگری می رود تا مشکل او را جویا شود و این کار را برای چند نفر از اعضای گروه انجام می دهد. همه این مکالمه ها به صورت همزمان رخ می دهد و همه افراد گروه مشغول کمک کردن یا کمک خواستن هستند و کسی در گروه تنها نیست.

پس از این کار ، بازخورد صورت می گیرد. به این معنا که همه افراد گروه دورهم جمع می شوند و هر کس مشکل خودش را بیان می کند و به گروه می گوید که کدام راه حل به نظرش بیشتر به او کمک خواهد کرد. او توضیح می دهد که چرا آن پیشنهاد بیش از بقیه کارساز است. او می تواند در مورد چیزی و یا کسی که بیشتر به او احساس آرامش داده است صحبت کند و در آخر از افراد آرامش بخش خود تشکر می کند.

منبع :

101 بازی مهارت های زندگی از برنی بید گروبر ترجمه منوچهر اکبرلو

 

مطالب مرتبط :

بازی درمانی

اهمیت بازی کردن با کودکان

فواید بازی با پازل و جورچین

بازی های گروهی مهارت های زندگی

پرسش و پاسخ در حوزه کودک

 

با ما همراه باشید :

آدرس کانال تلگرام دکتر الهام مبلیان

آدرس اینستاگرام دکتر الهام مبلیان

آدرس اینستاگرام رادیو باهم

آدرس اینستاگرام مریم زمانی

 

مریم زمانی کارشناس مشاوره

مرکز مشاوره آنلاین دکتر الهام مبلیان

 

 

126

فعالیت در حوزه کودک و نوجوان ، بازی درمانگر

دیدگاهتان را بنویسید

error: هشدار: محتوا محافظت می شود !!