جزوه درس مبانی مشاوره و راهنمایی

جزوه درس مبانی مشاوره و راهنمایی
16+

جزوه درس مبانی مشاوره و راهنمایی
دانشگاه آزاد اصفهان
نیمسال اول
سال تحصیلی ۹۹_۹۸
استاد:دکتر الهام مبلیان
گردآورنده:صبا فدایی
قالب فایل PDF
تعداد صفحات ۲۴

 

((جلسه اول))

برقراری ارتباط مؤثر اساس کار یک مشاور موفق است و مهم ترین دلیل موفقیت مشاوران نحوه پس نتیجه می گیریم کلید ، برقرار کردن ارتباط و توجهی است که به مراجعان خود نشان می دهند کمک به مراجع برای رفع مشکلات و سرگردانی هایش در ارتباط میان مشاور و مراجع نهفته است. مشاور در درجه ی اول یک شنونده است. شنونده ای که سعی می کند دنیا را به صورتی ببیند که مراجع می بیند تا آن چه را که او احساس می کند بهتر بفهمد. با این کار رابطه ای صمیمانه، اعتماد برانگیز و همدلانه به وجود می آید که در آن مراجع احساس می کند مهم و در امان است.

در چنین محیطی است که مراجع میتواند در مورد خصوصی ترین اسرارش و درونی ترین احساساتش و چیزهایی که برای او بسیار دردآور است و آنقدر خصوصی است که جرأت بازگوکردن آن را نزد دیگران ندارد برای مشاور بگوید. کسب مهارت های پایه ، ویژگی های شخصیتی مناسب ، مشاوره اثربخش علاوه بر دانش تخصصی و پیشرفته در جهت برقرار کردن رابطه ی مشاوره ای نیاز دارد. حال پاسخ این سؤال اساسی مهم است مشاوره چیست؟
مشاوره فعالیتی است که در آن یک فرد کمک کننده و فرد دیگر دریافت کننده کمک است. مشاوره در طی فرآیند کمک رسانی صورت می گیرد که در آن یاری فرد مشاور به توانمند سازی مراجع منجر گردد به گونه ای که او توانایی یافتن راه حل مشکلات خود را پیدا کند و پس از اتمام جلسات مشاوره بتواند قابلیت های خویش را در حل مسائل آینده به کار ببرد….

(ادامه ی جزوه در فایلPDF)

 

همراه ما باشید:

آدرس کانال تلگرام خانم دکتر الهام مبلیان

آدرس اینستاگرام خانم دکتر الهام مبلیان

رادیو باهم

 

مرکز مشاوره آنلاین دکتر الهام مبلیان

 

1282

دکتر الهام مبلیان مشاور خانواده و زوج درمانگر استاد دانشگاه مشاور دانشگاه اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

error: هشدار: محتوا محافظت می شود !!